5 Voordelen van een Call Center

Callcenters zijn gespecialiseerde afdelingen die bestaan om grote aantallen oproepen voor een bedrijf te behandelen, of dat nu oproepen van de klantendienst zijn, de belastingtelefoon, nieuwe patiënten screenen, of diverse andere diensten. Call center-medewerkers richten zich op rollen binnen het bedrijf, en de gespecialiseerde opleiding stelt agenten in staat om relevante informatie te verkrijgen die het bedrijf kan helpen bij toekomstige interacties. Callcenters zijn een veelgebruikt en ongelooflijk waardevol instrument, maar er zijn veel voordelen van een callcenter die niet iedereen ziet.

Lagere kosten

Als je besluit jouw callcenter uit te besteden of door een apart bedrijf te laten runnen, betaal je alleen voor de tijd die agenten aan jouw telefoontjes besteden plus de operationele kosten. Dit systeem is aanzienlijk goedkoper dan het runnen van jouw call center in-house, maar je kunt ook jouw eigen call center runnen. Als je jouw call center wilt runnen, betaal je nog steeds niet zo veel als je zou betalen voor gespecialiseerde of geschoolde arbeid, aangezien de meeste call centers bestaan uit entry-level werknemers. Callcenters zijn populaire banen voor studenten die ervaring willen opdoen in een bedrijfstak, wat ook de kosten voor jou laag houdt.

Verhoogde klanttevredenheid

Een betrouwbaar callcenter maakt gebruik van afgebakende rollen om ervoor te zorgen dat alle problemen voldoende worden behandeld; als een klant belt, praat hij met een vertegenwoordiger die voldoende informatie heeft om het probleem op te lossen of iemand te vinden die dat wel heeft. Hoe bekwamer en efficiënter een callcenter is, hoe beter de ervaring van de klant zal zijn. Lage wachttijden, een eenvoudige telefoonlijn, goed geïnformeerde agenten en nog veel meer maken de klantervaring beter. Wanneer de klantervaring beter is, zullen jouw klanten waarschijnlijk loyaal worden aan jouw merk.

Verkoop verhogen

Wanneer bedrijven hun eigen telefoontjes afhandelen of een voicemail om klanten op te vangen, missen ze tot 90% van de gesprekken. Veel klanten laten gewoon geen voicemail achter of wachten lang in de wacht om een vertegenwoordiger te spreken, wat betekent dat jouw bedrijf omzet misloopt. Een speciaal callcenter zorgt ervoor dat je die oproepen niet mist en dat je alle kans krijgt om die oproepen om te zetten in verkopen. Je kunt een callcenter ook alleen gebruiken voor overloopgesprekken wanneer jouw werknemers het al druk hebben, zodat je niet voortdurend betaalt voor een oproepdienst die je niet altijd nodig hebt.

Concurrentievoordeel

Als jouw concurrent een zakelijk telefoonnummer heeft dat bemand wordt door 24/7 agenten in vergelijking met jouw kantoornummer dat geen uren of tijdzone vermeldt, zullen de meeste klanten voor jouw concurrent kiezen. Het is niet genoeg om een goed product te verkopen; je moet ook jouw klanten ondersteunen. Het toevoegen van een call center aan jouw bedrijf helpt jouw bedrijf op te vallen door klanten te vertellen dat je om hen geeft en wat er gebeurt na het kopen van een product. Een klant zal eerder bereid zijn een grote aankoop bij jouw bedrijf te doen als hij vertrouwen heeft in jouw klantenondersteuning in vergelijking met jouw concurrentie.

Bespaart geld

Het klinkt misschien duur om een call center in te huren wanneer je direct een paar mensen zou kunnen inhuren om jouw oproepen te beheren, maar dat is niet het geval. Met callcenters voor gedeelde diensten betaal je alleen voor de minuten of uren dat de agenten de oproepen van jouw bedrijf behandelen. Het inhuren van een callcenter om jouw oproepen 24/7 te monitoren is vaak goedkoper dan het inhuren van één persoon om jouw oproepen fulltime te behandelen. In plaats van de salarissen, voordelen, apparatuur en andere behoeften van één persoon te betalen, kun je een callcenter inhuren om hetzelfde werk te doen voor minder geld.

Lees ook: Wat zijn de voordelen van akoestische panelen?