Waarom is Netflix zo populair?

De populariteit van Netflix groeit snel, vooral tijdens de pandemie. Mensen kunnen meer tijd besteden aan het kijken naar het streaming platform omdat ze meestal thuis zijn.

Naarmate Netflix zijn leden blijft bedienen, komen er wereldwijd steeds meer abonnees bij.

Om  je te helpen begrijpen hoe ze zo ver zijn gekomen, leren we de redenen voor hun succes:

Het aanbieden van betaalbare lidmaatschappen

Het feit dat Netflix in staat was om tegen een lagere prijs oude catalogi te kopen, is al een goede investering. Ze kunnen voortdurend verdienen aan deze oude catalogi, waardoor ze een hoog rendement krijgen.

Bovendien vonden mensen Netflix een goedkoper alternatief dan kijken in de bioscoop. De sleutel tot hun miljoenen abonnees is het budgetvriendelijk houden van hun pakket. Omdat zij al de licenties hebben voor veel films en tv-shows, halen zij hoge inkomsten uit het aanbieden van laaggeprijsde pakketten.

In de loop der jaren hebben zij een redelijke prijs voor hun streamingpakketten gehandhaafd, waardoor zij voor miljoenen mensen aantrekkelijker zijn geworden. Ook is het geven van een cadeaukaart netflix voor verschillende gelegenheden heel aantrekkelijk geworden.

Eén netwerk voor de hele wereld

Sinds februari 2019 hebben 190 landen al toegang tot Netflix. Dit maakt het bedrijf een van de merken die snel populair werd over de hele wereld. Ongeacht waar je je in de wereld bevindt, heb je het voorrecht om een van hun plannen te kiezen.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat niet al hun inhoud in alle landen beschikbaar is. Netflix betaalt licenties voor elke inhoud. Het is dus begrijpelijk dat de VS een bredere inhoudsbibliotheek heeft dan andere landen.

In landen met streamingbeperkingen kan Netflix alleen minder filmtitels en tv-programma’s aanbieden. Ze bieden ook inhoud aan in verschillende talen, zoals Duits en Spaans. Hierdoor kunnen gebruikers die dezelfde taal spreken meer gerelateerde inhoud in hun taal willen.

Originele inhoud met slimme software

Vanwege de grote inkomsten die ze haalden uit miljoenen abonnees, besloot Netflix zijn eigen inhoud te ontwikkelen. In 2013 produceerden ze hun eerste tv-serie genaamd House of Cards. Wat ze deden bij de release van de serie was het hele seizoen in één keer uitbrengen.

Netflix wist dat ze alle afleveringen op hetzelfde moment konden uitbrengen, in tegenstelling tot satellietkanalen en kabel-tv. Deze strategie trok de abonnees aan om de serie te bekijken omdat alle afleveringen al beschikbaar waren. House of Cards was een succes, en het leidde ertoe dat ze nog veel meer originele series zoals Stranger Things gingen produceren.

Samen met het produceren van originele inhoud begon Netflix te investeren in slimme software. De tool monitort de kijkgewoonten van leden, zodat Netflix gerelateerde inhoud kan aanbevelen om te kijken. Dit is gunstig voor abonnees omdat ze niet meer hoeven te zoeken naar gerelateerde content.

Lees ook: 5 voordelen van videospellen