networking

Wat houdt B2B sales/verkopen in?

B2B is een afkorting voor business to business en verwijst naar het proces dat de ene onderneming gebruikt om haar producten of diensten aan een andere onderneming te verkopen.

In dit artikel leggen we het business-to-business verkoopproces uit en laten we u een paar sterke technieken zien die u kunt gebruiken om aan elk bedrijf te verkopen, zelfs aan de grootste en meest innovatieve bedrijven.

Wat is B2B verkoop?

Succesvolle B2B-verkopen vereisen een gespecialiseerde set van vaardigheden, strategieën en B2B prospect data. Omdat kleine en middelgrote ondernemers en managers over het algemeen ongelooflijk druk en kostenbewust zijn, zal een slecht op maat gemaakte marketingboodschap of een slecht geïnformeerde verkoopspraatje hen snel afschrikken.

Het B2B-verkoopproces is heel anders dan B2C-verkoop, waarbij uw producten rechtstreeks aan consumenten worden verkocht.

B2B-verkoop wordt gedaan wanneer een bedrijf zich tot een ander bedrijf richt om producten of diensten aan te bieden. “Het belangrijkste doel van business to business sales is het oplossen van een complex probleem” vertelt https://sales.rocks/nl.

Om succesvol te zijn in B2B-verkopen moet je de tijd nemen om te leren over de business van je klant, zinvolle relaties op te bouwen en in contact te komen met de besluitvormers van het bedrijf waaraan je verkoopt.

Netwerken en actief zijn

Uw doel is om een actieve deelnemer te worden, een regelmatige bijdrager te worden, en in wezen een vaste waarde te worden op evenementen in de industrie.

Als u een bepaalde sector bedient, is deelname aan functies in de sector, zoals verenigingen en brancheorganisaties, een geweldige manier om mensen binnen de sector te leren kennen en te ontmoeten.

Bewijs dat je hun problemen kunt oplossen

Als u eenmaal tijd hebt besteed aan het leren van de business van uw klant, is de volgende stap om na te denken over de rol die uw product of dienst kan spelen in die business.

Dit is de essentie van het opbouwen van een waardepropositie rond wat u verkoopt – zien hoe uw product of dienst de klant sneller, goedkoper of effectiever dan zonder uw product of dienst zijn bedrijfsdoelstellingen kan bereiken.

Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Gebruik onderzoek en uw anekdotische ervaring om de problemen en producten of diensten te identificeren die relevant zullen zijn voor klanten.

Leer en begrijp de beslissingen

Om een deal te sluiten, moet je begrijpen hoe beslissingen worden genomen. U kunt één enkele beslisser hebben (zoals de CEO van een klein bedrijf), één enkele beslisser die goedkeuring nodig heeft (zoals de CEO die de goedkeuring van de raad van bestuur nodig heeft) en meerdere beslissers (ook al is er één persoon die de uiteindelijke beslissing goedkeurt, deze persoon is sterk afhankelijk van de beslissingen die door een team worden genomen, of in sommige gevallen, de consensus van de groep).Wa